۱۳۹۹-۰۱-۰۸ ۰۸:۰۰:۰۰

راهنمای خرید اجاق گاز صفحه‌ ای آشپزخانه

راهنمای خرید اجاق گاز

راهنمای خرید اجاق گاز صفحه‌ ای آشپزخانه

آشپزخانه را به قلب تپنده هر خانه تشبیه کرده‌اند زیرا کارهای مهمی از جمله آشپزی در آنجا صورت می‌گیرد از این رو هرچه این فضا و وسایل‌های مورد استفاده به‌روزتر و زیباتر باشند میل و رغبت کدبانوها به انجام کار نیز بیشتر است از جمله وسایل پرکاربرد و مهم آشپزخانه‌ها اجاق گاز است و برای همین باید موقع انتخاب و خرید اجاق گاز صفحه ای بیشتر دقت کنیم چرا که مهمترین بخش یعنی پخت غذا را بر عهده دارد، در ادامه به معرفی و بررسی راهنمای خرید اجاق گاز صفحه‌ ای آشپزخانه  خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید اجاق گاز شیشه ای

امروزه اجاق گازهای صفحه‌ای که در دو مدل اجاق گاز رومیزی و توکار تولید شده‌اند، بسیار محبوب هستند و دلیل آن هم اشغال فضای بسیار کم، طراحی فوق‌العاده زیبا و تنوع در انواع مدل‌های آن است، این محصول در انواع، برند، نوع، شکل، اندازه و جنس تولید و روانه بازار شده است و بسته به سلیقه می‌توان آن را خریداری کرد. برای تهیه و خرید می توانید به صفحه خرید اجاق گاز مراجعه کنید.

برای خریدی آسان و متناسب با ویژگی‌های مد نظر شما، باید اطلاعاتی را در مورد این محصول بدانید، ما در متن زیر به تشریح این محصول و پاسخ به سوالات پرتکرار شما پرداخته‌ایم پس اگر قصد خرید اجاق گاز صفحه‌ای را دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید تا خریدی مطمئن و راحت را تجربه کنید.

انواع اجاق گاز صفحه‌ای آشپزخانه:

اجاق‌گازهای صفحه‌ای به طور کلی به دو دسته زیر تقسیم شده‌اند:



راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ای

1. راهنمای خرید اجاق گاز صفحه‌ ای برقی :

منبع تغذیه و انرژی آن را برق تولید می‌کند و معمولا در جنس‌های گرانیت و استیل تولید می‌شوند، بهترین مزیتی که این دسته از محصولات برقی دارند این است که درجه مصرفی آن‌ها بر روی آ(A ) است یعنی بازدهی بسیار بالا و مصرف برق بسیار پایینی دارند.

راهنمای خرید اجاق گاز استیل

2. راهنمای خرید اجاق گاز صفحه‌ای :

با گاز کار می‌کنند و بیشتر در سه جنس استیل، سرامیک و شیشه‌ای ساخته می‌شوند که هرکدام از آن‌ها جنس بسیار محکمی دارند اما نوع استیل سپس سرامیک و شیشه به ترتیب بیشترین مقاوت را در برابر ضربه و حرارت از خود نشان می‌دهند. 

راهنمای خرید اجاق گاز شیشه ای آشپزخانه

در هنگام خرید اجاق گاز صفحه‌ای آشپزخانه باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

مدل و نوع: این محصول در در دو نوع به بازار عرضه شده‌اند که عبارت‌اند از:

راهنمای اجاق گاز رومیزی

الف-راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز های رومیزی بیشتر به صورت دو شعله هستند و برای مراکزهایی همچون اداره‌ها که کار پخت و پز چندانی ندارند مناسب است.

راهنمای خرید اجاق گاز توکار

ب- راهنمای خرید اجاق گاز توکار

اجاق گاز توکار معمولا از جنس شیشه، سرامیک و استیل برای ساخت این مدل از اجاق گاز صفحه‌ای استفاده می‌کنند و به صورت گازی و برقی تولید می‌شوند، این مدل نسبت به نوع رومیزی شعله‌های بیشتری دارد و به همین دلیل برای مصارف خانگی بسیار مناسب است.

ویژگی اجاق گاز توکار

غیر قابل جابجایی : در هنگام خرید اجاق گاز توکار باید این مورد را در نظر داشته باشید که قابلیت جابجایی و حمل و نقل را ندارند و بعد از نصب دیگر نمی‌توان جای آن را تعویض کرد یا در هنگام تعویض خانه همچون دیگر وسایل جابجا نمی‌شود و نمی‌توانید آن را با خود ببرید.

اجاق گاز صفحه‌ای شیشه‌ای بهتر است یا استیل؟

راهنمای خرید اجاق گاز شیشه ای
اجاق گاز صفحه ای شیشه ای 

اجاق گاز صفحه‌ای شیشه‌ای تنوع بسیار بالایی دارد همچنین شیشه بکار رفته در آن زیبایی فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده است و شیشه آن نیز از نوع نشکن و بسیار مستحکم در مقابل حرارت است و به کسانی که به زیبایی و ظرافت اهمیت می‌دهند و می‌خواهند دکوراسیون زیبایی داشته باشند پیشنهاد می‌شود،

راهنمای خرید گاز استیل

اجاق گاز صفحه ای استیل

اجاق گاز صفحه‌ای استیل معمولا به صورت توکار هستند و در دو مدل آج‌دار و بدون آج یا ساده تولید شده‌اند، نوع آج‌دار این مدل طرفدار و خریداران کمی دارد و دلیل آن هم تمیز شدن سخت آن است زیرا لکه‌های روغن یا غذای سوخته، سخت پاک می‌شوند و به تدریج نیز موجب لکه‌دار شدن آن می‌شوند اما ضد خش هستند و این مزیت باعث شده تا هنوز در بازار باقی بماند ولی نوع بدون آج یا ساده بسیار ساده و بدون دردسر تمیز می‌شوند و محبوبیت بالایی دارند.

لطفا توجه کنید که موارد ذکر شده برتری نوع شیشه‌ای یا استیل بر هم دیگر نیست و صرفا جهت اطلاع و آگاهی شما این موارد را درج درج شده است و جنس بهتر با دوام بالاتر، به برند و مدل اجاق گاز صفحه‌ای آشپزخانه خریداری شده بستگی دارد.

مشکلات و مزایایِ اجاق گاز صفحه‌ای آشپزخانه:

تنها مشکل و عیب اساسی این محصولات این است که بعد از نصب شدن جابجا نمی‌شوند زیرا مختص با همان مکان و کابینت تعبیه شده در زیر آن درست شده است و تقریبا همان مکان اولیه برای همیشه به جایگاه ابدی آن تبدیل خواهد شد!

مزایای استفاده از اجاق گاز صفحه‌ای بسیار بیشتر و مهم‌تر از معایب آن است زیرا تقریبا تمامیِ این محصولات مجهز به سیستم ترموکوپل هستند( در هنگام خاموش شدن شعله در اثر سر رفتن غذا یا موارد دیگر، به طور خودکار گازِ آن شعله قطع خواهد شد) همچنین قابل استفاده در انواع آشپزخانه‌ها با فضای کم یا بزرگ هستند و جلوگیری از نشت احتمالی گاز در مدل‌های برقی گاز صفحه‌ای از جمله مزایا و نکات مهم اجاق گازهای صفحه‌ای آشپزخانه هستند.

بهترین مارک اجاق گازهای صفحه‌ای ایران؟

ایران در تولید انواع مختلف اجاق گازهای صفحه‌ای به خودکفایی رسیده است و می‌تواند با نمونه‌های خارجی نیز رقابت کند و دلیل آن هم استفاده از بهترین مواد اولیه و جنس‌های مرغوب در ساخت این محصولات است، تنوع مدل، اندازه و شکل نیز از دیگر مزایای این محصول ایرانی است از بهترین مارک‌های ساخت ایران می‌توان، اخوان، بیمکث، استیل البرز و چند نمونه دیگر را نام برد که بسته به نیاز و سلیقه می‌توانید هر کدام از این مدل‌ها را خریداری کنید اما قیمت این مدل‌ها با هم متفاوت است زیرا به جنس، مدل و اندازه بستگی دارد و نمی‌توان به دلیل نوسانات بازار و به‌روز شدن قیمت‌ها، قیمت دقیق آن‌ها را درج کرد اما نسبت به کارایی و کیفیت، قیمت بسیار مناسبی دارند.

برای نحوه خرید اجاق گاز صفحه‌ای آشپزخانه می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه‌های معتبر یا نمایندگی‌های فروش این محصولات مراجعه کنید اما پیشنهاد ما خرید آنلاین است به این صورت که شما به سایت معتبر کالا 118 مراجعه و محصول مورد نظر را انتخاب کرده و آن را سفارش خواهید داد، مزیت‌های خرید اینترنتی از این سایت این است که شما خریدی بسیار ارزان و به صرفه( به قیمت تولید در کارخانه) را به دلیل حذف واسطه انجام خواهید داد و محصول را در اسروع وقت درب منزل خود تحویل خواهید گرفت.


ثبت نظر