۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۰۷:۰۰:۰۰

فرق توالت فرنگی معمولی با وال هنگ در چیست؟

تفاوت توالت فرنگی وال هنگ و زمینی

توالت فرنگی وال هنگ و توالت فرنگی زمینی چه تفاوتی باهم دارند؟

فرق توالت فرنگی معمولی با وال هنگ در چیست؟ | توالت فرنگی یکی از اجزای اصلی سرویس بهداشتی است که نمی توان از تهیه آن صرف نظر کرد. در هر خانه‌ای نیاز به توالت فرنگی وجود دارد و سرویس بهداشتی بدون آن کامل نیست. توالت فرنگی در مدل های مختلفی وجود دارد که انتخاب مدل آن از دو نظر عملکردی و زیبایی اهمیت بالایی دارد. توالت‌ های فرنگی امروزه در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی و حتی در رنگ‌های گوناگونی تولید می‌شوند تا بتوانند نقشی در زیبایی سرویس بهداشتی نیز داشته باشند. یکی از مدل‌های جدید توالت فرنگی، توالت فرنگی والهنگ هست. همان طور که می دانید توالت وال هنگ به توالتی گفته می‌شود که به دیوار وصل شده و اتصالی با زمین ندارد.

معرفی توالت فرنگی زمینی

توالت فرنگی زمینیاین نوع توالت‌ فرنگی بر روی زمین نصب می‌شود و از یک کاسه و فلاش تانک تشکیل شده است. توالت ‌فرنگی زمینی در دو نوع یک ‌تکه، دوتکه وجود دارد. بیشتر مدل های توالت فرنگی زمینی در بازار شکلی بیضی مانند دارند. اما به تازگی نمونه ای به بازار عرضه شده که دارای شکل مستطیلی می باشند که بهدلیل شکل ارگونومیک خود، بسیار زیبا بوده و برای دکوراسیون لوکس خانه های شما بسیار مناسب می باشد. در زیر لینک خرید انواع توالت فرنگی های زمینی را می توانید با قیمت و مشخصات مشاهده و خرید کنید.


خرید توالت فرنگی زمینی

خرید توالت فرنگی

توالت فرنگی چینی کرد        توالت فرنگی مروارید 
           توالت فرنگی آرمیتاژ 
     توالت فرنگی گلسار 

سیستم تخلیه توالت فرنگی زمینی

این نوع از توالت فرنگی ها به چند صورت است که یکی از آن ها  آبشاری است در این نوع سیستم آب از مجرای مخزن به لبه های درونی کاسه هدایت می شود. سپس از طریق سوراخ های بسیار ریزی که در فواصل پایین جاری می شود. سیستم تخلیه آبشاری بیشتر برای مدل های توالت فرنگی زمینی دوتکه طراحی می شود. یکی از مزایای سیستم تخلیه آبشاری، زیاد بودن قطر داخلی لوله خروجی سیفون است که از ۷۰ تا ۱۰۰ میلیمتر متغیر است. با وجود این قطر بالا دیگر شاهد گرفتگی دستشویی فرنگی بر اثر تخلیه موادی مانند دستمال کاغذی نخواهید بود. البته این را نیز باید گفت که در این سیستم تخلیه آب نسبتا زیادی مصرف می شود.

سیستم تخلیه توالت فرنگی زمینی

سیستم تخلیه واش داون یا آبشاری توالت فرنگی 

در توالت فرنگی های زمینی برخلاف توالت فرنگی وال هنگ سیستم نخلیه چند حالته دارد یکی از روش هایی قدیمی سیستم تخلیه wash down یا همان آبشاری (ریزشی) است و در این روش اساس کار فشار بالای آب می باشد. همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید آب با فشار از مخزن به سمت لبه های فرنگی منتقل می شود و از آن جا به صورت ریزشی یا همان آبشاری از بالا به پایین می ریزد. این روش مصرف آب بالایی دارد و صدای ایجاد شده توسط سیستم تخلیه ریزشی بسیار زیاد است. مزایت سیستم تخلیه آبشاری گرفتکی ناشی از تخلیه موادی مانند دستمال کاغذی وجود ندارد.

توالت فرنگی با سیستم تخلیه گردابی

فرق بین توالت فرنگی زمینی و وال هنگ علاوه بر ظاهر در نوع تخلیه نیز دارد مثلا در سیستم تخلیه گردابی توالت فرنگی،  آب با حرکت چرخشی خود در کاسه توالت فرنگی و داخل لوله سیفون ، عمل تخلیه توالت فرنگی را انجام می دهد. یکی از مزایای سیستم گردابی، تخلیه بی صدای آن است اما در عین حال آب بسیار زیادی مصرف می کند. به همین دلیل است که امروزه دیگر سیستم تخلیه گردابی استفاده نمی شود. همچنین می توان گفت که در این سیستم قطر دهانه لوله خروجی سیفون حداکثر ۴۵ میلیمتر است. بنابراین امکان گرفتگی توالت فرنگی بالاست.

توالت فرنگی با تخلیه واتر جت

سیستم تخلیه واترجت یکی از انواع سیستم‌های نوین تخلیه است که با روش شوتینگ ریم‌جت (Rim-Jet) انجام می شود که از نوع تک شوتینگ می باشد. در این سیستم، علاوه بر آبریزهای سیستم ریزشی، آب از طریق کانالی از مخزن آب به شوتینگ ریم‌جت (Rim-Jet) که در عمق کاسه تعبیه شده، هدایت می‌شود. سپس همزمان به‌وسیله آبی که از آبریز بالای کاسه (همانند سیستم ریزشی) برای شستشو جاری می ‏شود، فشار مضاعف ایجاد شده و عمل تخلیه در زمانی کوتاه و با حجم کمتر آب نسبت به سیستم‌های دیگر انجام می‌شود. یکی دیگر از مزایای این سیستم این است که تخلیه آن با صدای بسیار کمی انجام می شود. حجم مصرفی در این روش کمتر از ۶ لیتر است. 

توالت فرنگی با تخلیه توربوجت

در این سیستم تخلیه، از سه شوتینگ در کف دستشویی فرنگی و کاسه‌های بالایی آن استفاده شده که عمل تخلیه آب با سرعت بسیار زیاد و با صدای خیلی کمی انجام می‌شود. یکی از بهترین سیستم های موجود در بازار توربو جت می باشد.

فرق اساسی توالت فرنگی وال هنگ با توالت فرنگی معمولی در نوع فلاش تانک است 


فلاش تانک در توالت فرنگی :

فلاش تانک در توالت فرنگی

در پشت سنگ قرار دارد و به صورت چسبیده به پشت می باشد و با کلیدی که در بالای توالت فرنگی است عمل تخلیه انجام می شود. و بر خلاف وال هنگ فلاش تانک ها توالت زمینی مجزا از توالت فرنگی فروخته نمی شود و شما موقع خرید توالت فرنگی فلاش تانک همراه آن است.





فلاش تانک در توالت فرنگی وال هنگ :
فلاش تانک در توالت فرنگی وال هنگ

فلاش تانک ها در توالت فرنگی وال هنگ بر خلاف توالت فرنگی زمینی در داخل دیوار و به صورت مخفی یا همان توکار نصب می شود و برای همین به این نوع فلاش تانک ها فلاش تانک توکار هم گفته می شود و به صورت مجزا از کاسه وال هنگ فروخته می شود. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک مشخص شده انواع توالت فرنگی را همراه با قیمت مشاهده کنید.




خرید فلاش تانک وال هنگ 

خرید فلاش تانک توکار

معرفی توالت فرنگی دیواری یا همان وال هنگ


معرفی توالت فرنگی دیواری

وال هنگ (Wall Hung) در لغت به معنای آویزان از دیوار است و به صورت کلی برای تمام تجهیزاتی به کار می رود که پایه نداشته بر روی دیوار آویزان می شوند. استفاده ازاین واژه، بیشتر در مورد وسایل مربوط به سرویس های بهداشتی و شیرآلات رواج دارد. وال هنگ که گاهی هم به صورت والهنگ نیز به کار برده می شود، فضای کمتری را اشتغال کرده و ظاهر لوکس تری به سرویس بهداشتی شما می بخشد. در ادامه برای خرید توالت فرنگی وال هنگ می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.


خرید توالت فرنگی وال هنگ 

خرید توالت فرنگی وال هنگ

وال هنگ چینی کرد وال هنگ فرنگی مروارید
وال هنگ ایرانی 

وال هنگ ترکیه

فرق وال هنگ با توالت فرنگی زمینی در چگونگی نصب | فرق توالت فرنگی معمولی با وال هنگ در چیست؟

نصب توالت فرنگی زمینی راحت است یا وال هنگ؟ توالت فرنگی در گذشته معمولا بر روی زمین نصب می شد و تخلیه فاضلاب از قسمت متصل به زمین صورت می گرفت. توالت فرنگی وال هنگ که از آن به عنوان توالت فرنگی توکار و توالت فرنگی دیواری هم نام برده می شود، به گونه ای نصب می شود که قسمت فلاش تانک آنداخل دیوار قرار گرفته و فقط نشیمن گاه توالت فرنگی از بیرون قابل مشاهده است. نصب سایر قسمت های سرویس بهداشتی وال هنگ مثل روشویی نیز به همین گونه است. به جای استفاده از پایه هایاشغال کننده فضا، لوله کشی ها و تجهیزاتبه صورت توکار نصب می شوند. وال هنگ ها علاوه بر فضای زیبای که برای سرویس بهداشتی شما  ایجاد می کنند، موجب صرفه جویی در مصرف برق وآب نیز می شوند.  
فرق توالت فرنگی با وال هنگ

فرق توالت فرنگی زمینی با والهنگ از لحاظ قیمت

فاکتورهای زیادی در قیمت توالت فرنگی موثر هستند. اگر قصد دارید که مدلی اقتصادی خریدای کنید، خرید توالت فرنگی دو تکه را به شما توصیه می کنیم .همچنین به طور کلی نوع سیستم تخلیه و مکانیزم فلاش در قیمت توالت فرنگی موثر می باشند. امروزه توالت فرنگی وال هنگ یا دیواری نوع دیگری از توالت فرنگی است که در خانه های مدرن بسیار محبوب می باشد. در این نوع از توالت فرنگی ها فلاش تانکها کاملا در داخل دیوار کار می شوند و شما فقط ساختار نشیمن توالت های فرنگی را می بینید. قیمت توالت فرنگی وال هنگ نسبت به مدل‌های دیگر گران‌تر است. همچنین برای نصب این مدل توالت فرنگی  نیازمند به فراد متخصص است.

مزایای توالت فرنگی دیواری به زمینی 

  • اشغال فضای کمتر
  • کاهش صدا
  • نظافت آسان وال هنگ
  • امکان تنظیم ارتفاع

    صرفه جویی در مصرف آب


      اشغال فضای کمتر
      همان طور که قبلا هم اشاره شد، تجهیزات وال هنگ فضای بسیار کمتری را در مقایسه با تجهیزات سرویس بهداشتی معمولی اشغال می کنند. برای درک بهتر این موضوع یک توالت فرنگی عادی و یک توالت فرنگی توکار را تصور کنید؛ در مورد اول تمامی فلاش تانک و پایه توالت فرنگی فضای بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند و درمورد دوم تنها قسمت قابل مشاهده کاسه توالت فرنگی می باشد. حالا حمام و سرویس بهداشتی را تصور کنید که تمام اجزای آن از جمله روشویی ودوش حمام نیز به صورت وال هنگ به کار برده شده اند، قطعا مدیریت فضا در این حالت بهتر خواهد بود.
      کاهش صدا
      یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از توالت فرنگی توکار، کاهش صداست. صدای تولید شده هنگام استفادهاز سرویس بهداشتی، مخصوصا استفاده از سیفون توالت فرنگی، ممکن است برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد. یکیاز مهم ترین مزیت های استفاده از سرویس بهداشتی و توالت فرنگی وال هنگ این است که به دلیل قرار داشتن لوله های آب و فلاش تانک در داخل دیوار، سر و صدای مربوط به عبور آب بسیار کاهش می یابد.
      نظافت آسان وال هنگ
      یکی از مهم ترین مسائل مربوط به توالت و سرویس های بهداشتی، شست و شو و نظافت آن است. شست و شوی توالت فرنگی های معمولی به دلیل داشتن قسمت های مختلفی مثل پایه و فلاش تانک بسیار دشوار از توالت فرنگی های وال هنگ می باشد. این مسئله در رابطه با تمام تجهیزات وال هنگ صادق است؛ بدون وجود پایه و قسمت های اضافیمی توانید به سادگی سرویس بهداشتی خود را نظافت کنید.
      امکان تنظیم ارتفاع
      توالت فرنگی و سایر تجهیزات سرویس های بهداشتی معمولی، دارای یک پایه ثابت و در نتیجه ارتفاع از پیش تعیین شده ای هستند. با نصب تجهیزات بر روی دیوار و به صورت وال هنگ می توانید ارتفاع توالت فرنگی، روشویی، دوش حمام و … را به دلخواه خود و طوری که راحت تر هستید تنظیم کنید.
      صرفه جویی در مصرف آب
      معمولا در سرویسهای بهداشتی وال هنگ از تجهیزاتی با تکنولوژی جدید استفاده می شود که میزات مصرفآب را تا 30 درصد کاهش میدهند. البته این مسئله ارتباط مستقیمی با سرویس وال هنگ ندارد اما به طور کلی شیرهای آب و سیفون های به کاررفته در این نوع تجهیزات از این تکنولوژی بهره مند می باشند.

      سخن پایانی در خصوص فرق توالت فرنگی معمولی با وال هنگ در چیست؟

      ما یک راهنمایی کلی از تفاوت توالت فرنگی زمینی و والهنگ را در این مقاله برای شما ارائه کردیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود توالت فرنگی خود را به راحتی تهیه کنید. همچین می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی کالا118 که امکان پرداخت هزینه در درب منزل و همچنین نمایندگی رسمی در کل کشور را دارد مراجعه کنید و محصول خود را خریداری کنید.

      پاسخ به نمونه سوالات پر تکرار در مورد فرق توالت فرنگی معمولی با وال هنگ 

      توالت فرنگی وال هنگ بهتر است یا توالت فرنگی معمولی؟  اگر بخواهیم در یک سطر جواب این سوال را بدیم توالت فرنگی وال هنگ بروز تر است و مزایایی زیادی دارد که در این صفحه به صورت دقیق بررسی می کنیم.
      مزایا و معایب توالت وال هنگ و توالت فرنگی زمینی چیست؟  از مزایایی توالت فرنگی وال هنگ میتوان به زیبایی ظاهری، صرفه جویی در مصرف آب، نظافت آسان و... از معایب توالت فرنگی وال هنگ می توان به سخت بودن نصب و قیمت کاسه وال هنگ اشاره کرد و ....
      برای سرویس بهداشتی و حمام آماده می توان توالت فرنگی وال هنگ نصب کرد؟  بهترین زمان برای نصب توالت فرنگی وال هنگ موقع دیوار چینی و لوله کشی و قبل از کاشی کاری است ولی اگر بخواهیم برای حمام آماده وال هنگ نصب کنیم هزینه تخریب دارد.

      ثبت نظر