۱۳۹۹-۰۱-۱۳ ۰۸:۰۰:۰۰

نحوه صحیح استفاده از سونا بخار + کاملا تصویری

نحوه صحیح استفاده از سونا بخار

نحوه صحیح استفاده از سونا بخار

سونای بخار یکی از محبوب ترین فعالیت هایی است که آن را در استخرهای عمومی و منزل انجام می دهیم. برخی از افراد تنها به سبب علاقه و برخی دیگر برای استفاده از مزیت های آن، از سونای بخار استفاده می کنند. سونای بخار را هم می توان در استخرهای عمومی و هم در خانه با استفاده از ایجاد بخار، استفاده کرد. اگر می خواهید از فواید سونای بخار نهایت استفاده را ببرید، نکاتی که در ادامه آمده است را به کار ببرید. با کالا 118 همراه باشید تا نحوه صحیح استفاده از سونا بخار را فرا بگیرید:

طرز کار سونا بخار

طرز کار سونا بخار 

بدن از طریق دو روش سموم را از بدن تخلیه می کند. یکی از آنها با توسط کلیه ها و دیگری با استفاده از پوست انجام می شود؛ به همین دلیل است که ما عرق می کنیم. مهمترین فایده استفاده از سونا بخار دفع سموم است؛ در واقع ما برای عرق کردن و تحریک پوستمان است که از سونای بخار استفاده می کنیم. برای تهیه سونا بخار می توانید به صفحه خرید سونا بخار مراجعه کنید.

اگر تنها مدت زمانی به اندازه 5 تا 20 دقیقه از سونا استفاده کنیم، بدن ما شروع به دفع سموم می کند. سونای فواید زیادی دارد. برای آنکه نهایت استفاده را از آن ببرید پیش زمینه آن، دانستن نحوه صحیح استفاده از سونا بخار است. برای این منظور باید اقداماتی را در سه مرحله انجام دهید. این سه مرحله شامل آماده شدن برای سونا، هنگام استفاده از سونا و بعد از آن است. با ما همراه باشید:  

روش صحیح استفاده از سونا بخار

مرحله اول: آماده شدن برای سونا بخار

نکاتی که پیش از سونا بخار باید انجام دهید برای فراگیری نحوه صحیح استفاده از سونا بخار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. قبل از آنکه بخواهید از سونا بخار استفاده کنید، خودتان را با اقدامات زیر آماده تر کنید. 

  • آب زیادی بنوشید

حتما تجربه اش را داشته اید که در استفاده از سونا بخار، عرق زیادی می کنید. همین عرق کردن سبب می شود تا اب زیادی از بدنتان دفع شود. پیش از استفاده از سونا بخار آب زیادی بنوشید تا بتوانید این کمبود را به بهترین شکل جبران کنید. 

  • بدنتان را بشویید

یکی از مهم ترین نکاتی که در نحوه صحیح استفاده از سونا بخار باید بدانید، تمیز کردن بدنتان است. پیش از استفاده از سونا بخار، مطمئن شوید که تمیز هستید و تمامی کثیفی هارا از منافذ پوستتان خارج کنید. اگر این کار را انجام ندهید، منافذ بسته می شوند و روند دفع سموم را بر هم می زنند. 

  • غذا نخورید

آیا تا به حال شنیده اید که می گویند پیش از استخر، غذا نخورید؟ در اینجا هم به طور مشابه قبل از استفاده کردن از سونای بخار، از غذا خوردن خودداری کنید. اگر این کار را انجام دهید ممکن است نفخ کنید و برای هضم شدن غذایتان، دچار مشکل شوید. اگر گرسنه هستید و نیاز به خوردن دارید می توانید از میوه ها یا وعده هایی کم و سبک استفاده کنید. 

  • حرکات کششی انجام دهید 

یکی از بهترین نکاتی که برای نحوه صحیح استفاده از سونا بخار باید بدانید، انجام دادن حرکات کششی است. پیش از آنکه به سونا بروید، مقداری بدنتان را کش دهید. این کار سبب می شود بدنتان سست شود و گردش خون بیشتری را در آن به جریان بیندازید؛ از این رو سموم با سرعت بیشتری از بدن دفع خواهند شد. 

راهنمای استفاده از سونا بخار

مرحله دوم: استفاده از سونا بخار 

پس از انجام دادن اقدامات قبل، شما آماده استفاده از سونای بخار هستید. در این مرحله هم مشابه قبل، باید اقداماتی را انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. 

  • دوش بگیرید 

پیش از آنکه وارد سونای بخار شوید، دوش بگیرید. دوش گرفتن سبب می شود تا بدنتان به دمای طبیعی خود برسد و سونا بخار تاثیر بیشتری بگذارد. پیشنهاد می کنیم که از دوش آبگرم استفاده کنید. دقت داشته باشید که آب آنقدر گرم نباشد که سبب عرق کردنتان شود. 

  • حوله بپوشید 

اگر برایتان مقدور است، از حوله در سونای بخار استفاده کنید. حوله سبب می شود که بیشتر عرق کنید و به روند کار سونای بخار کمک بیشتری بکنید. 

  • در حالت روحی آرامی باشید 

اگر می خواهید نکات نحوه صحیح استفاده از سونا بخار بهترین نتیجه را برای شما بیافریند، باید از لحاظ فکری آزاد و آرام باشید. افکار به طور مستقیم بر روی بدن و سیستم آن تاثیر می گذارند؛ اگر استرس داشته باشید یا نگران باشید، ممکن است روند عادی دفع سموم را به تاخیر بیندازید. تلفن همراهتان را خاموش کنید و تنها به لذت بردن از سونای خار فکر کنید. 

  • استراحت کنید 

هنگامی که در داخل سونای بخار هستید، بسته به سلیقه تان می توانید بنشینید یا دراز بکشید. مهم ترین نکته در این بخش آن است که آرامش خودتان را حفظ کنید و دور از هرگونه مشکلات باشید.

  • روی نفس کشیدنتان تمرکز کنید

برای آنکه از مزیت های سونا بخار برای روحیه تان هم بهره مند شوید، در هنگام استفاده از آن روی تنفستان تمرکز کنید. دم و بازدم عمیقی انجام دهید و خود را از استرس ها دور کنید. اگر توانایی مراقبه کردن دارید، در سکوت سونا بخار فضایی مناسب برای انجام این کار است. 

  • آب زیادی بنوشید 

قرار گرفتن در دمای بالای سونای بخار به حدی غیرمعمول دمای بدنتان را بالا خواهد برد و عرق زیادی خواهید کرد. یک بطری آب با خودتان ببرید و بنوشید. 

  • مدت زمان استفاده از سونا بخار  20 دقیقه می باشد

بیشتر از 20 دقیقه در سونای بخار نمانید؛ چرا که بدنتان دچار گرمای بیش از حد می شود و ممکن است کمی خطرناک باشد. اگر در زمانی کمتر از 20 دقیقه به هر دلیلی دچار سرگیجه، تهوع و یا ناراحتی شدید سریعا سونا را ترک کنید و به مکانی خنک بروید. 

مرحله سوم: بعد از سونا چه کنیم ؟

مرحله آخر نحوه صحیح استفاده از سونا بخار آن است که پس از آن چه نکاتی را رعایت کنیم. این قسمت آن جایی است که به نتیجه دلخواهتان می رسید، پس آن را جدی بگیرید. اقدامات زیر را حتما بعد از استفاده از سونا بخار انجام دهید: 

  • به آرامی خنک شوید 

از آنجایی که در سونا بخار در حرارت بالا قرار داریم، بعد از آن تمایل زیادی به قرار گرفتن در آب و هوای خنک داریم. این تمایل را نادیده بگیرید و اجازه دهید بدنتان با آب و هوای طبیعی به دمای عادی خود برگردد. سرد شدن یهویی بدن ممکن است آسیب هایی از جمله شوک یا لرزیدن را ایجاد کند. 

  • دوش بگیرید

دوش گرفتن یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید بعد از استفاده از سونا انجام دهید. دقت داشته باشید که این دوش گرفتن همراه با آب سرد نباشد. دمای آبی که از آن استفاده می کنید باید کم کم شما را به حالت طبیعی برگرداند. برای آنکه دوش گرفتن بعد از سونا را به درستی انجام دهید، می توانید با آب گرم شروع کنید و کم کم دمای آن را کم کنید. 

  • ریلکس کنید 

آخرین نکته در نحوه صحیح استفاده از سونا بخار ریلکس کردن است. برخی از افراد فکر می کنند که بعد از سونای خشک همه چیز تمام شده است و وقت آن فرا رسیده تا دوباره به زندگی پر از استرس باز گردند. بعد از سونای بخار ریلکس کنید و یا حتی بخوابید. به خودتان فرصت بدهید و این زمان را در آرامش سپری کنید. 

رلکس بعد سونا بخار

کلام آخر 

در نهایت باید بگوییم برای گرفتن بهترین نتیجه از نحوه صحیح استفاده از سونا بخار نیازی ندارید که حتما پول بلیط استخر بپردازید و از سونای بخار عمومی استفاده کنید. کابین سونا را می توانید به خانه تان ببرید و از فواید آن بهره مند شوید. اگر سری به سایت کالا118 بزنید، انواع مختلفی از کابین های سونا بخار از برندهای مختلف ایرانی و خارجی، همراه با قیمت هایی مقرون به صرفه آماده شده است. می توانید مدل های مختلف را با هم مقایسه کنید و با توجه به نیازتان اقدام به خرید کنید. راستی آیا می دانستید که در کالا118 کالا مستقیما از کارخانه به خانه تان می آید؟ 

سوالات متداول 

خلاصه مراحل صحیح استفاده از سونا بخار ؟

در داخل متن به طور کامل در مورد مراحل صحیح استفاده از سونا بخار توضیح داده شده است اگر بخواهیم به صورت خلاصه وار نام ببریم می شود گفت: 1) بایدها و نباید ها قبل استفاده از سونا بخار 2)چه کار هایی باید داخل کابین سونا انجام بدیم 3) کار هایی که باید بعد از سونا بخار انجام شود.

فواید استفاده از سونا بخار برای سلامتی ؟ 

دفع سموم یکی از مهمترین مزایای استفاده از سونای بخار است؛ اما این انتهای ماجرا نیست. استفاده متداول از سونای بخار به بهبود جریان خون، کاهش فشار خون، کاهش استرس و نگرانی، رفع گرفتگی بینی، سلامت پوست، ریکاوری بعد از ورزش، کاهش درد عضلانی و شل شدن عضلات، تقویت سیستم ایمنی و لاغری کمک بسیار زیادی می کند. 

رابطه ی سونای بخار و لاغری چگونه است؟ 

یکی از مهم ترین سوالاتی که درباره استفاده از سونای بخار مطرح می شود، رابطه آن با لاغری است. اگر پیش از استفاده از سونای بخار ورزش کنید، کمک بسیار زیادی به کالری سوزی بدنتان کرده اید. انجم حرکات کششی قبل از سونا که ذکر کردیم، برای همین موضوع کالری سوزی هم استفاده می شود. اگر ورزش کنید، رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و استفاده مستمر از سونای بخار داشته باشید، بهترین نتیجه را در لاغری خواهید گرفت.

از کجا کابین سونا بخار با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنیم؟

شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از فروشگاه اینترنتی کالا118 انواع کابین سونا بخار تک نفری و دو نفری خرید کنید. کالا 118 نمایندگی رسمی فروش اینترنتی انواع وان جکوزی و کابین سونا می باشد که تمامی محصولات با گارانتی اصلی و پرداخت درب منزل می باشد.

فروش اینترنتی کابین سونا

فروش اینترنتی وان جکوزی خانگی


ثبت نظر