۱۳۹۸-۰۲-۱۹ ۰۸:۰۰:۰۰

وان حمام را چگونه تمیز کنیم؟

وان حمام خانگی | وان حمام را چگونه تمیز کنیم؟

وان حمامی


وان حمام را چگونه تمیز کنیم؟ | یک وان حمام خانگی کثیف و پر از خط و خش روی بدنه وان می تواند آرامش و راحتی موجود در زمان استفاده از وان حمام را از شما بگیرد. ما در این مقاله می خواهیم روش های تمیز کردن وان حمام خانگی و چگونگی  محافظت از یک وان جکوزی خانگی  را شرح دهیم.

جنس بدنه وان حمام

مواد استفاده شده در ساخت وان جکوزی ها متفاوت است. قبل از هر کاری باید اول جنس بدنه وان حمام خود را بدانیم و نسبت به آن ادامه مطلب را دنبال کنیم.

بیایید یک نگاه گذرا به جنس بدنه انواع  وان حمام  موجود در بازار داشته باشیم.

وان حمام اکریلیک

امروزه خرید وان حمام اکریلیک به علت قابلیت انعطاف پذیری، دوام، مدل  و قیمت مناسب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.بدنه وان حمام اکریلیک  با استفاده ازدستگاه وکیوم از ورقه های اکریلیک ساخته میشود که سپس با کمک فایبرگلاس تقویت می شوند.بدنه وان حمام اکریلیک  دارای یک سطح خاصی هستند و تا حدی می توانند در موردهر گونه آسیب تعمیر شوند.ولی باید موقع تمیز کردن این نوع وان حمام از جسم زبر به هیچ عنوان استفاده نشود .

تمیز کردن وان حمام

راهنمای تمیز کردن وان حمام اکریلیک

با توجه به اینکه در مواد تشکیل دهنده اکریلیک از پلاستیک  استفاده می شود، موقع تمیز کردن وان حمام باید درانتخاب مواد شوینده بسیار مراقب باشید.همانطور که می دانید الیاف پلاستیک در مقابل مواد شیمیایی و اسیدی بسیار آسیب پذیر می باشدبنابراین، در هنگام تمیز کردن وان حماماز جنس  اکریلیک باید موارد زیر را در نظربگیرید.

قبل از شروع تمیز کردن, وان حمام را با آب گرم بشورید تا بدنه وان گرم باشد.

مقدار کمی از شامپو بچه را بر روی یک پارچه مرطوب نرم بریزید و سطح وان حمام رابه صورت دورانی تمیز کنید.تمام نقاط وان حمام رو به همین صورت تمیز کنید.

پس از اینکه سطح وان حمام کامل تمیز شد با یک دستمال کاملا خشک کنید و پس ازخشک کردن با یک  دستمال تمیز یک لایه واکس ماشین بروی تمام سطح وان به صورت دورانی بکشید سپس با استفاده از پنبه  سطح وان را کامل خشک و تمیز کنید.

واکس ماشین باعث می شود آب روی سطح وان رسوب نمی کند.

فیلم راهنمای تمیز کردن وان حمام اکریلیک



وان حمام فایبر گلاس

حمام فایبر گلاس یکی دیگر از مواد اولیه برای تولید وان جکوزی حمام می باشد  تولید وان حمام از جنس فایبرگلاس بسیار متداول ومقرون به صرفه است. فایبرگلاس  با لایه های پوشش سطحی، رزین پلی استر و تقویت کننده ها ساخته می شود.

هنگام پاک کردن وان حمام فایبر گلاس خود مراقب باشید زیرا وان حمام فایبر گلاس نسبت به  وان حمام اکریلیک دوام کمتری داردو سطح آن به راحتی می تواند ترک خورده و خراشیده شود.

 راهنمای تمیز کردن وان حمام فایبر گلاس

جوش شیرین و نیم فنجان صابون مایع ظرفشویی را در آب گرم مخلوط کنید تا شکل خمیری به خود بگیرد.

با استفاده از یک اسفنج خمیر درست شده را روی تمام سطوح وان بکشید و اجازه دهید30 دقیقه بمانید

پس از نیم ساعت با استفاده از آب سرد وان حمام فایبرگلاس را بشورید و با یک حوله کاغذی سطح وان را خشک کنید.

فیلم راهنمای تمیز کردن وان حمام فایبر گلاس