۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۰۳:۳۰:۰۰

راهنمای تمیز کردن کابین دوش حمام

نحوه تمیز کردن کابین دوش حمام 

وقتی شما اقدام به خرید کابین سونا بخار حمام می کنید در واقع می خواهید فضای دوش گرفتن و نظافت را با دیگر قسمت های حمام جدا کنید تا در اثر دوش گرفتن سایر وسایل موجود در حمام مانند توالت فرنگی ، روشویی کابینتی و... خیس و کثیف نشود یعنی شما دوست دارید فضای حمام همیشه مرتب و تمیز باشد پس باید نحوه تمیز کردن فضایی که در آنجا دوش گرفته می شود یعنی همان کابین دوش را بدانید ما در ادامه به شما روش تمیز کردن کابین دوش حمام را آموزش می دهیم.

نظافت کابین دوش

کابین دوش حمام

بدنه کابین دوش حمام را می توانیم به دو قسمت تقسیم کنیم؛

  • قسمت های اکریلیک فایبرگلاس 
  • قسمت های شیشه ای 

در این مطلب ما طرز شستشو و نظافت قسمت فایبر گلاس کابین دوش را در ادامه توضیح می دهیم:

نحوه تمیز کردن قسمت های اکریلیک و فایبرگلاس کابین دوش

قسمت های بدنه که از جنس اکریلیک - فایبرگلاس می باشد باید پس از  استفاده با دستمال نرم خشک شود تا رسوب آب باعث لکه روی بدنه نشود اگر هر هفته بدنه کابین دوش را تمیز کنید دیگه هیچ نگرانی بابت لکه های سخت که خیلی مشکل پاک می شوند نخواهید داشت.

کابین دوش را کاملا خالی کنید

برای شروع نظافت داخل کابین دوش را خالی کنید. تمام شوینده ها ، صابون ها ، تیغ و لوازم جانبی را از کابین دوش جدا کنید. تمامی وسایل که از کابین بیرون می برید احتمالا زیر آنها کپک زدگی هایی وجود دارد که باید کاملا تمیز شود.

  •  اگر وسایل خالی یا خراب شده ای  دارید ، آنها را دور بیندازید.
  • اگر پرده دوش دارید بهتر است آن را پایین آورده و تمیز کنید .

نحوه تمیز کردن کابین دوش حمام (خالی کردن کابین دوش)

تمام دیواره های کابین را آب بگیرید

تمامی بدنه کابین دوش را آب بگیرید تا هر گونه گرد و غبار و زباله های احتمالی شسته شود و هیچ چیزی داخل کابین باقی نماند.

حتما درب کابین در طی زمان تمیز کردن دوش باز باشد و فن تهویه داخل حمام روشن باشد و اگر پنجره ای در حمام هست باز کنید تا از لحاظ تهویه مشکلی نداشته باشد.

نظافت کابین دوش

ساخت اسپری پاک کننده سطح فایبر گلاس کابین دوش

داخل یک بطری اسپری خالی، 1/3 فنجان (80ml) مایع ظرفشویی بریزید. مایع ظرفشویی تمامی پسمانده های صابون ها ، روغن و کرم ها استفاده شده در حمام را پاک می کند و باعث می شود لکه ها راحت تر تمیز شود. دقت کنید که اندازه مایع ظرفشویی در ساخت این پاک کننده باید یک سوم فنجان باشد تا اثر تمیز کنندگی خوبی داشته باشد.

نظافت کابین دوش

استفاده از سرکه سفید در محلول پاک کننده فایبر گلاس

یک فنجان سرکه سفید (235ml) برای درست کردن محلول پاک کننده فایبر گلاس لازم داریم. سرکه سفید تمیز کننده خوبی برای باکتری ها و کپک های روی بدنه کابین دوش و همچنین پاک کننده پسمانده های صابون و بقیه شوینده ها می باشد.
اگر بوی سرکه سفید شما را اذیت می کند می توانید چند قطره لیمو اضافه کنید.
نظافت کابین دوش

گرم کردن سرکه داخل مایکروویو

سرکه سفید را در مایکروویو قرار دهید و تایمر را به مدت 1 دقیقه برای گرم کردن سرکه تنظیم کنید. مخلوط شدن سرکه گرم نسبت به سرکه سرد راحت تر است ، بنابراین محلول پاک کننده شما نتیجه بهتری خواهد داد. سرکه را نجوشانید فقط در عرض 1 دقیقه گرم شود کاف است.
نظافت کابین دوش

مخلوط کردن سرکه و مایع ظرفشویی

سرکه را به داخل بطری اسپری که قبلا مایع ظرفشویی ریخته بودید، بریزید و بطری را طبق تصویر به صورت چرخشی حرکت دهید تا ترکیب شوند. از تکان دادن شدید بطری خودداری کنید زیرا باعث می شود صابون بیش از حد کف کند نتیجه نهایی باید محلول با کف خیلی کم و رنگ محلول پاک کننده کمی رنگ مایع ظرفشویی بگیرد.
توجه داشته باشید پاک کننده های تجاری هم در بازار هست که مناسب سطوح فایبرگلاس و اکریلیک می باشد که می توانید از آنها هم در صورتی که خاصیت سایندگی و سفید کنندگی اسیدی نداشته باشد استفاده کنید.
نظافت کابین دوش

اسپری کردن محلول پاک کننده روی سطح فایبرگلاس کابین دوش

محلول پاک کننده که ساخته اید را روی سطح بدنه کابین دوش اسپری کنید و اجازه دهید برای 10 الی 15 دقیقه محلول در رسوبات صابون، کپک و سایر مواد معدنی خشک شده روی کابین نفوذ کند.
نظافت کابین دوش

با اسفنج یا دستمال نرم سطح فایبر گلاس را پاک کنید

پس از 10-15 دقیقه که محلول به خوبی در رسوب های خشک بدنه نفوذ کرد می توانید با استفاده از اسفنج، پارچه یا برس نرم سطح کابین دوش را پاک کنید برای قسمت هایی که رسوب بیشتری داره یکم باید بیشتر زحمت بکشید و در صورتی که احساس می کنید رسوب ها نرم نشده اند می توانید از محلول پاک کننده اضافی هم استفاده کنید.

توجه داشته باشید هرگز از برس های سفت و محکم، سیم یا اسکاج ظرفشویی و سایر اجسام خشن برای تمیز کردن سطوح فایبرگلاس استفاده نکنید زیرا باعث خراش روی سطح می شود.

نظافت کابین دوش

شستشوی کابین دوش با آب سرد

 از سردوش دستی یا پارچ استفاده کنید و با آب سرد تمام سطوح فایبرگلاس را آبکشی کنید و تمام محلول پاک کننده را از روی بدنه بشورید و تمیز کنید

در صورتی که رسوبات کاملا تمیز نشده باشد و وضع کابین دوش شما خیلی کثیف باشد می توانید به اون نواحی پودر جوش بپاشید و دوباره اسپری پاک کننده که ساخته بودید را بزنید و مراحل بالا را تکرار کنید تا کابین دوشی تر تمیز عین روز اول داشته باشید.

نظافت کابین دوش

ثبت نظر