۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۰۸:۰۰:۰۰

معرفی اجزا و قطعات وان جکوزی و کاربرد آن ها

قطعات و اجزای وان جکوزی

در این مطلب سعی برآن داریم در مورد اجزا و قطعات جکوزی خانگی و کاربرد های آن ها اطلاعاتی مفید در اختیار شما مشتریان فروشگاه اینترنتی کالا118 قرار دهیم لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

پنل بغل و پانل جلو جکوزی

1     پانل جلویی و پانل کوچک یا همان بغلی جکوزی

برای مشاهده لیست قیمت جکوزی خانگی کلیک کنید

پانل جلویی و عقبی و بغلی معمولا به وان جلوه و نمایی ویژه می دهند و در واقع دیواره های کناری وان هستند. این پانل ها قابلیت جدا شدن دارند. بدین ترتیب با سلیقه کاربران هم می توان این پانل ها را بر روی جکوزی قرار داد و هم می توان آن ها رابرداشت. پانل بغلی مختص به سمتی است که دیوار وجود نداشته و صرفا نمای شیکی به جکوزی می دهد سمت دیگر هم که دیوار است و نیازی به پانل ندارد. وجود پانل باعث می شود که دیگر نیازی به ساخت و ساز نبوده و با استفاده از پانل های مختلف زیبایی و استقامت لازم را به جکوزی بخشید.

شاسی وان جکوزی

2.  شاسی وان جکوزی

شاسی در واقع اشاره به اسکلت کلی کار دارد. شاسی به چارچوب فلزی گفته می شود که جکوزی را بر روی آن قرارمی دهند و در واقع شاسی شکل و مقاومت جکوزی را حفظ می کند. معمولا شاسی ها از ورقه های گالوانیزه یا تمام استیل تهیه می شوند که خاصیت ضد زنگ و ضد پوسیدگی و خوردگی دارند. همچنین توان بالایی در برابر وزن های سنگین دارند. معمولا در قسمت های پایه شاسی قابلیت تنظیم ارتفاع وجود دارد.

موتور وان جکوزی خانگی

3  پمپ یا موتور وان جکوزی

وظیفه پمپ‌ یا جکوزی چیست؟ پمپ وظیفه ارسال آب به جکوزی با فشار بالا را دارد. در همه ی جکوزی ها به منظور افزایش بازده پمپ ها شدت جریان عبوری از جت های جکوزی نیز به حداکثر خود می رسند که باعث می شوند آب توسط مکنده ها، مکیده شده و مجددا به جکوزی برگردد. توان و قدرت موتور های پمپ با یک دیگر متفاوت است و در قسمت پایه از لرزه گیر برخوردارند که باعث می شود پمپ هنگام کار کردن لرزش و صدا نداشته باشد.

زیر سری وان جکوزی

4.  زیر سری وان جکوزی

قطعا در جکوزی نمیتوان سر را بر روی سرامیک قرار داد. طراحان برای راحتی این کار یک زیر سری یا بالشتک تعبیه کرده اند که جهت قرار گرفتن سر ساخته شده و این امکان را فراهم می کند تا ساعت ها بدون خستگی در آرامش به سر ببرید.

جت-و-ماساژور-جکوزی

برای مشاهده لیست قیمت وان حمامی ساده بدون جکوزی کلیک کنید

5.  جت و ماساژور جکوزی

در کل جت ها به منظور آن طراحی شده اند تا بتوانند با ایجاد امواج درون آب خاصیت ماساژ درمانی را برای فرد تا حدودی فراهم کنند. جت جکوزی ها آب را با فشار زیاد به جکوزی وارد می کنند که در نهایت باعث ماساژ بدن می شوند.

پمپ-بلوئر-و-حباب-ساز

6. موتور بلوئر یا جت کف جکوزی

بلوئر عملکردی شبیه به ماساژور دارد. جت کف باعث می شود که در کف جکوزی هوا دهی انجام شود و باعث ماساژ بدن شود. این جت کف ها با ایجاد هوا در بین آب باعث می شوند که آب با فشار زیاد به بدن برخورد کند. در واقع عملکرد بلوئر که در جکوزی های تیپ ۳ به بالا استفاده می شود مکش هوا و انتقال آن ها به ماساژور است.

7.   دستگیره وان جکوزی

بی شک هنگامی که وارد وان حمام یا جکوزی می شوید به دستگیره ای نیاز دارید تا بتوانید راحت تر خود را کنترل کنید. دستگیره های فلزی با روکش چرم یا پلاستیک به منظور کنترل بهتر بدن ساخته شده اند. با کمک دستگیره وان جکوزی می توانید راحت تر در جکوزی جا به جا شوید.

شیرآلات وان جکوزی

8.  شیر آلات جکوزی

برای آن که آب به جکوزی ورود پیدا کند به شیر آلات نیاز است. در واقع با استفاده از شیر آلات آسانتر می توان جکوزی را پر از آب نمود. شیرآلات جکوزی خانگی معمولا از ۴ بخش تشکیل شدهاند: شیر آب گرم، شیر آب سرد، وان پر کن، دوش دستی و دایورتور.

چراغ led جکوزی

9. چراغ هالوژن جکوزی

چراغ های هالوژن در رنگ ها و میزان نور متفاوتی وجود دارند. بدین ترتیب انتخاب رنگ چراغ های هالوژن جکوزی سلیقه ای است. این چراغ ها باعث زیبا تر شدن آب درون جکوزی می شوند و ازطرفی می توان گفت که استفاده از هالوژن ها خاصیت نور درمانی خواهد داشت.

سیستم محافظ جان

     سیستم‌ حفاظت جان وان جکوزی

در برخی از سیستم هایوان جکوزی سنسوری تعبیه شده که می تواند ورود هر نوع اختلال برقی و مشکل برقی سیستم را شناسایی کند و به منظور جلوگیری از ایجاد مخاطرات بیشتر برق اصلی دستگاه را قطع می کند. این سیستم یکی از کار آمد ترین سیستم هایی است که در برخی از وان جکوزی ها به کار رفته است. در تمامی مدل های جکوزی که این سیستم در آن ها طراحی شده است پیش از آن که به عرضه برسد این سیستم حفاظت جان را بررسی و امتحان می کنند. بدین ترتیب شما می توانید با خیالی آسوده از جکوزی های با سیستم حفاظت استفاده کنید.

ساکشن وان جکوزی

   ساکشن وان جکوزی

ساکشن در واقع یک دریچه است که معمولا نزدیک به سطح جکوزی قرار داده می شود و محل ورود آب به پمپ جکوزی است. بدین شکل پمپ آب را از طریق ساکشن دریافت کرده و پس از مخلوط کردن با هوا آن را به واسطه ماساژورها به جکوزی وارد می کند‌ . باید به این نکته دقت کرد که هیچ گاه نباید راه ساکشن توسط اشیا یا اشخاص مسدود شود چرا که باعث فشار وارد کردن به پمپ شده و سبب خسارت آن می شود. از طرفی برای آن که اشیای ریز وارد ساکشن نشوند باید یک توری بر روی دریچه آن قرار داد.

  شیر هوا در وان جکوزی

   شیر هوا در وان جکوزی

شیر هوا به منظور کنترل فشار ماساژور در جکوزی تعبیه شده است. بدین ترتیب با استفاده از شیر هوا می توان آن را در جهت راست یا چپ برای کم یا زیاد کردن فشار هوای خروجی از ماساژور هاچرخاند.

هیتر جکوزی

هیتر وان جکوزی

هیتر به منظور تنظیم دمای آب موجود در جکوزی قرار گرفته است. هیتر باعث می شود که فرد به میزان دلخواه با تنظیم کردن آن آب داخل جکوزی را گرم کند.  معمولا در جکوزی های تیپ ۴ و ۵ قابلیت نصب دارد. این سیستم دمای جکوزی را تحت کنترل قرار داده و جالبی آن این است که طوری طراحی شده که در مواقع استفاده از جکوزی روشن می شود.

زیر آب وان جکوزی

   زیر آب تخلیه

در وان جکوزی قسمتی برای خروج آب وجود دارد که این قسمت شبیه به یک دریچه عمل کرده و مانع خروج یا ورود آب می شود. دریچه زیر آب در جهت عقربه های ساعت چرخیده و باز می شود و درخلاف عقربه های ساعت چرخیده و بسته می شود و مانع از خروج آب می شود. زیرآب های وان جکوزی در دو مدل زیرآب پدالی و زیر آب اتومات هستند. زیر آب های پدالی با ضربه باز و بسته می شود و زیرآب های اتومات یک شاسی کنار زیر سری دارد.

 حس گر سطح سنج آب

     حس گر سطح سنج آب

سنسور سطح سنج آب به منظور سنجش میزان آب ورودی جکوزی تعبیه شده است. این سنسور در قسمت پشتی وان جکوزی با علامت هشدار نصب شده است که باید توجه داشته باشید چیزی روی آن قرار نگرفته باشد چرا که سنسور به درستی عمل نخواهد کرد. حال اگر سطح آب در جکوزی کم باشد این سنسور میزان را تشخیص و مانع از روشن شدن پمپ جکوزی می شود .

      رادیو FM

معمولا سیستم صوتی رادیو اف ام در جکوزی های نسل ۴ و ۵ قابلیت نصب داشته و سیستم صدای آن بر روی پانل نصب می شود و کلید هایش از روی صفحه کنترل قابل اجرا می باشد.

      ازن o3

ازن یکی از ترکیباتی است که به عنوان گندزدا در آب های آشامیدنی استفاده می شود. این ترکیب چندین سال است که توسط اروپایی ها استفاده می شود چرا که اثر آن قابل مقایسه با کلر و دیگرگند زداها نیست چرا که با سرعت بیشتری گند زدایی آب را انجام می دهد. حال از ترکیبات ازن به منظور جلوگیری از تجمع باکتری در وان جکوزی استفاده می شود که معمولا در شیلنگ جکوزی وجود داشته و تنها در تیب ۴ و۵ جکوزی خانگی به کار گرفته میشود.

      تلویزیون lcd

صفحه نمایش ال سی دیتنها در جکوزی های تیپ ۵ قادر است حضور پیدا کند. این صفحه نمایشگر قابلیت پخشانواع برنامه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی را داشته و آن ها را بالاترینکیفیت به نمایش می گذارد. این تلویزیون مجهز به ریموت کنترل از راه دور بوده و ضدآب است.

    ورق بدنه وان جکوزی

اکثر در وان جکوزی خانگی از ورقه های اکرلیک ضد زنگ و ضد خش استفاده می شود که از لحاظ مقاومت درسطح بالایی قرار دارند. ورقه های استفاده شده در سطح کیفیت جهانی بوده و درخشندگی بسیار زیبایی دارند.

      ماساژور کناری

این قطعه طوری در جکوزی قرار داده شده که فرد استفاده کننده بتواند از فشار آب و هوا استفاده کند‌ .ماساژور ها با مکش هوا و انتقال آن به آب داخل جکوزی باعث ایجاد شرایط ماساژ بدن می شوند این فشار وارده قابل کنترل بوده و پس از روشن شدن موتور جکوزی اتفاق میافتد.

      ماساژور کف 

ماساژور های کف درجکوزی های تیپ ۳،۴ و ۵ وجود دارند. این ماساژور ها نیز در کف جکوزی طراحی شده اندکه هوا را با فشار قابل ملاحظه ای وارد جکوزی می کنند.


مقاله های مفید 

سوالات متداول در مورد خرید وان جکوزی های خانگی

پمپ یا موتور وان جکوزی خانگی چیست؟

پمپ وظیفه ارسال آب به جکوزی با فشار بالا را دارد. در همه ی جکوزی ها به منظور افزایش بازده پمپ ها شدتجریان عبوری از جت های جکوزی نیز به حداکثر خود می رسند که باعث می شوند آب توسطمکنده ها مکیده شده و مجددا به جکوزی برگردد. توانو قدرت موتور های پمپ با یک دیگر متفاوت است و در قسمت پایه از لرزه گیربرخوردارند که باعث می شود پمپ هنگام کار کردن لرزش و صدا نداشته باشد.

جت و ماساژور جکوزی های خانگی چگونه عمل میکنند؟
در کل جت ها به منظور آن طراحی شده اند تا بتوانند با ایجاد امواج درون آب خاصیت ماساژ درمانی را برای فرد تا حدودی فراهم کنند. جت جکوزی ها آب را  با فشار زیاد به جکوزی وارد می کنند که در نهایت باعث ماساژ بدن می شوند.

موتور بلوئر یا جت کف جکوزی چیست؟

بلوئر عملکردی شبیه به ماساژور دارد. جت کف باعث می شود که در کف جکوزی هوادهی انجام شود و باعث ماساژ بدن شود. این جت کف ها با ایجاد هوا در بینآب باعث می شوند که آب با فشار زیاد به بدن برخورد کند. در واقع عملکرد بلوئر که در جکوزی های تیپ ۳ به بالا استفاده می شود مکش هوا و انتقال آن ها به ماساژور است.

روش خرید بهترین مارک وان جکوزی خانگی؟

برای خرید بهترین مارک و برند وان جکوزی خانگی ما در فروشگاه اینترنتی کالا118 بهترین برند ها را با لیست قیمت و عکس و ابعاد همراه با آپشن ها در اختیار شما قرار داده ایم تا به راحتی با مقایسه مدل ها و برند ها بهترین خرید را انجام بدهید برای خرید وان جکوزی خانگی روی لینک کلیک کنید.


ثبت نظر