۱۴۰۲-۱۲-۱۷ ۰۷:۰۰:۰۰

وان جکوزی بعد از تمرین بدنسازی 7 اثر شگفت انگیز برای عضلات

وان جکوزی آب گرم بعد از تمرین بدنسازی

 جکوزی بعد از تمرین بدنسازی

استراحت و خوابیدن در داخل وان جکوزی آب گرم بعد تمرین و ورزش بدنسازی مزایای زیادی برای بدن و سلامت شما دارد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه به چند اثر جکوزی بعد از بدنسازی را اشاره کنیم می توانیم به آرامش عضلانی، بهبود گردش خون و کاهش التهاب را نام ببریم. 

استفاده از جکوزی خانگی با آب گرم بعد از تمرین همچنین می تواند به کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب ورزشکار هم کمک کند و به بدن شما اجازه می دهد در طول شب به طور کامل ریکاوری کند. استفاده از جکوزی آب گرم بلافاصله پس از تمرین سنگین ورزش بدنسازی بسیار مهم است و به طور قابل توجهی باعث رشد عضلات می شود و باعث یک سبک زندگی سالم تر و لذت بخش تر برای ورزشکاران می شود.

کالا 118 نمایندگی فروش بهترین برند‌های وان جکوزی دار در ایران

وان جکوزی خانگی

جکوزی تک نفره

جکوزی فضای باز روف گاردن

جکوزی ایرانی


چرا باید بعد از تمرین بدنسازی از جکوزی استفاده کنیم؟

بعد از تمرین بدنسازی از جکوزی استفاده کنیم

استفاده از جکوزی آب گرم بعد از یک تمرین و ورزش سخت، همانند یک تنظیم مجدد بدن برای داشتن آرامش‌ عمل می کند و به شما کمک می کند تا بدن شما را حالت فشار بیش از حد به انعطاف‌پذیری و شادابی برگرداند. جکوزی آب گرم درمانی برای ورزشکاران رشته بدنسازی و سایر ورزش های سخت، به افزایش جریان خون، تحریک التیام و آرامش عضلات کمک می کند. 

مطالعات نشان داده اند که وان آب گرم و یا سرد (سرما درمانی) هر دو می توانند باعث بهبود آسیب‌های عضلانی و جلوگیری از آسیب موقع تمرین‌های سنگین شود. شما می توانید به جای استفاده کردن از جکوزی بزرگ چند نفری در محل‌های عمومی با خرید جکوزی تک نفری یا جکوزی دو نفره خانگی فرصت استفاده از آب درمانی بعد از هر نوبت تمرین را ایجاد کنید خوبی جکوزی خانگی این است که می توانید دمای آب و محیط را مطابق استاندارد بدن خودتان تنظیم کنید و به راحتی بهترین عضلات را پرورش دهید.

🔴  برای مشاهده لیست قیمت جکوزی شاینی کلیک کنید


مطلب پیشنهادی : بهترین مارک جکوزی؟"

برای مشاهده لیست قیمت جکوزی 4 نفره کلیک کنید

1) جکوزی بعد از تمرین باعث آرامش و کاهش درد عضلات می شود

جکوزی بعد از تمرین کاهش درد عضلات می شود

دراز کشیدن داخل جکوزی آب گرم باعث تسکین درد عضلات، بعد از تمرین می شود و تنش عضلانی را کاهش می دهد. در طول زمانی که شما داخل جکوزی آب گرم هستید، آب گرم باعث افزایش جریان خون می شود که در نتیجه ماهیچه ها گرم می شود و موجب ریکاوری عضلات و کاهش درد می شود. این امر به ویژه برای ورزشکاران حرفه ای بدنسازی که در تمرینات با شدت بالا یا قدرتی با وزنه کار می کنند بسیار مفید است، زیرا درد عضلانی اغلب می تواند یکی از عوارض جانبی این فعالیت ها باشد. 

مشاهده برندهای برتر

جکوزی پرشین استاندارد

جکوزی باداب

جکوزی شاینی

جکوزی آرکا

2) جکوزی باعث تسریع در ریکاوری عضلات می شود  جکوزی باعث تسریع در ریکاوری عضلات می شود

آب گرم موجود در وان جکوزی، جریان خون را افزایش می دهد و باعث بهبود و ریکاوری سریعتر و کاهش خستگی عضلانی می شود. بهبود گردش خون می تواند به رساندن مواد مغذی ضروری و اکسیژن به عضلات شما کمک کند و به روند بهبودی پس از ورزش کمک کند. یکی از مزایای کلیدی استفاده از جکوزی بعد از بدنسازی است. طبق تحقیقات انجام گرفته شده در سال 2021 ورزشکاران بدنسازی (Bodybuilding) که قدرتی و با وزنه کار می‌کردند طی چهار هفته پس از تمرین روزانه، به مدت 20-10 دقیقه از جکوزی آب گرم استفاده کردند، و نتیجه افزایش حداکثر قدرت عضله سازی و ترمیم عضلات آسیب دیده و ریکاوری با سرعت زیاد شد.

مطلب پیشنهادی : فرق توالت فرنگی معمولی با توالت فرنگی وال هنگ"

برای مشاهده لیست قیمت جکوزی کابین دار کلیک کنید

3) وان جکوزی آب داغ بعد از تمرین باعث کاهش التهاب عضلات می شود

جکوزی باعث کاهش التهاب عضلات می شود

استراحت بعد از تمرین بدنسازی در وان آب گرم باعث کاهش التهاب در عضلات و مفاصل می‌شود و به روند بهبودی پس از ورزش کمک می‌کند. التهاب یک پاسخ طبیعی به آسیب یا استرس است، اما التهاب بیش از حد می تواند منجر به درد و ناراحتی شود. با کاهش التهاب، می توانید به کاهش درد عضلانی و مفاصل کمک کنید و ادامه ورزش را آسان تر کنید.

مطلب پیشنهادی : تعمیر فلاش تانک وال هنگ (دیواری) توکار کاملا تصویری + عیب یابی"

🔴  برای مشاهده لیست قیمت سینک گرانیتی اخوان کلیک کنید

برای مشاهده لیست قیمت جکوزی دو نفره کلیک کنید
انواع جکوزی برای فضای باز

وان جکوزی 4 نفره

وان جکوزی 6 نفره

وان جکوزی 8 نفره

قطعات جکوزی

4) جکوزی آب گرم بعد از تمرین استرس را از بین می برد

جکوزی آب گرم بعد از تمرین استرس را از بین می برد

از اثرات مثبت وان جکوزی آب گرم می تواند به کاهش استرس و اضطراب اشاره کرد که باعث سلامت روان بعد از تمرینات سخت بدنسازی می‌شود. ورزش بدنسازی به ترشح اندورفین معروف است که می تواند به بهبود خلق و خو و کاهش استرس کمک کند. استراحت داخل وان جکوزی آب گرم می تواند این اثرات را بیشتر تقویت کند و باعث آرامش بیشتر و تسکین استرس شود. بنا به تحقیقاتی که در سال 2018 منتشر شد نشان داد ورزشکارانی که به مدت 10 دقیقه در آب داغ جکوزی استراحت می کنند، نمرات پایین‌تری برای افسردگی، عصبانیت، استرس و تنش و اضطراب داشتند.

🔴  برای مشاهده لیست قیمت سینک گرانیتی استیل البرز کلیک کنید

🔴  برای مشاهده لیست قیمت وان حمامی ساده کلیک کنید

5) جکوزی آب گرم بعد از ورزش، باعث بهبود خواب می شود

جکوزی آب گرم بعد از ورزش، باعث بهبود خواب می شود

استراحت در وان آب گرم بعد از ورزش بدنسازی می تواند به کیفیت خواب شما کمک کند و به بدن شما اجازه می دهد در طول شب به طور موثرتری ریکاوری و عضله سازی کند. آب گرم به آرامش عضلات و ذهن شما کمک می‌کند و باعث به خواب عمیق رفتن در طول شب می‌شود. این یکی از مزایای ضروری جکوزی پس از ورزش و تمرین است که می تواند به سلامت کلی و رفاه و افزایش عملکرد کمک کند. 

🔴  برای مشاهده لیست قیمت سینک گرانیتی کن کلیک کنید

مطلب پیشنهادی : تعمیر فلاش تانک وال هنگ (دیواری) توکار کاملا تصویری"

برای مشاهده لیست قیمت کابین سونا بخار  کلیک کنید
برای مشاهده لیست قیمت دوردوشی شیشه ای کلیک کنید

مشاهده لیست قیمت انواع کابین دوش حمام

کابین سونا بخار

کابین سونا خشک

جکوزی کابین دار

دور دوشی شیشه ای

برای مشاهده لیست قیمت پنل دوش ماساژور دار حمام کلیک کنید

مقاله های مفید 

ثبت نظر